وضعیت ملالتآور و کسالت بار مدارس، تگذاری برای افزایش شادی و نشاط را ناگزیر کردهاست. نظام آموزشی نیز ایجاد مدارس شاد و با نشاط را جزء اهداف خود معرفی کرده است . نشاط و شادی دانشآموزان در مدرسه مهمترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشوری محسوب میشود. عواملی که میتواند این سرمایه ملی را برای رشد بهینه و کیفی آماده سازد، یادگیری مهارتهای رفتاری است که در محیط آموزشی به جای محفوظات علمی ارائه میشود مدارس نه فقط در بردارنده کمیتی از خیل عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده، بلکه تامینکننده نیروی کیفی جامعهاند. پس شناسایی و ایجاد زمینه برای رشد خصایل ممتاز بشری، اولین دغدغه دست اندرکاران تعلیم و تربیت در کلیه فعالیتهای علمی یا فرهنگی است که باید صاحب نظران این عرصه با تمام وجود خود را وقف ایفای این وظیفه سنگین کنند. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل یک دانشآموز در ابعاد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی میشود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شده و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانشآموز به تواناییها و شایستگیهای کامل دست نخواهد یافت. این وظیفه مسئولین تعلیم و تربیت است که شرایطی را فراهم آورند تا تمام نیازهای او تامین شود. شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او، اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی، روانی، فیزیکی و جسمانی او را تامین میکند. اما متاسفانه نرخ شادی و خنده در مدارس ما بسیار پایین است. میزان شیوع خنده و توسعه فضای فرح بخش در آموزشگاهها مورد بیمهری قرار گرفته است.
نشاط ,شادی ,مدرسه ,مدارس ,میشود ,تعلیم ,است که ,نشاط و ,در مدرسه ,تعلیم و ,و تربیت
درباره این سایت