۱- باید در کیفیت کار مؤسسات آموزشی تجدید نظر کرد و به شاخصهای نشاط در چارچوب آن مفهوم بخشید.
۲- اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید از مدرسه شروع شود. مدیر مدرسـه عـامل بسیـار مهمـی است کـه میتواند جمعیت کثیری را تحتتأثیر قرار دهد. مدیر میتواند مدرسه را به یک جایگاه ارزشی مبدل ساخته و با راهکارهای مختلف با ایجاد شادی و نشاط مدرسه را جایگاه رشد و بالندگی دانشآموزان سازد و به آنها احساس اعتماد، سربلندی، توانایی و غرور هدیه کند.
۳- با نشاطسازی فضای فیزیکی مدرسه نسل جوان به محرکهایی که نشانههای زیبایی و سر زندگی و شادابـی در آنهـاست تمـایـل و علاقـه بیشتـری نشـان میدهند. تامین نشاط و شادابی در محیط ابتدا از مدرسه شروع میشود. لذا ایجاد نشاط و شادابی در مدرسه از ورودی مدرسه تا داخل کلاسهای درس، شایان توجه است. با نشاطسازی فضای فیزیکی مدرسه، موجب افزایش کارایی و یادگیری در دانشآموزان میشود.
۴- ایجاد روابط انسانی مطلوب بین ارکان مدرسه شرایط مطلوب کار موجب تقویت روحیه معلمان و افزایش میل و رغبت و علاقه آنان به کار و غرور و افتخارشان در مدرسه خواهد شد معلم، دانشآموز و مدیری که از کار خود لذت نمیبرند در حقیقت کاری نمیکنند. هرکس زمانی بهتر کار میکند که از آن احساس لذت میکند.
۵-استفاده از روشهای فعال تدریس معلمانی که از روشهای فعال استفاده میکنند، کلاسهای شادتری دارند. مشارکت دانشآموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بیحالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت میکند.
۶-کار آموزش و پرورش آموزش ارزشهای انسانی همچون، ایمان، عشق، امید، جوانمردی و. به کودکان و دانشآموزان است.
۷- آموزش ارزشهای انسانی با سادگی و جذابیت با استفاده از کتابها، فیلمها، نمایشها و. همراه است.
۸- ایجاد رابطه دوستانه با نوجوانان و کودکان
۹- معرفی الگوهای مناسب
۱۰- تشویق کردن و ارزشگذاری برای ایجاد حس عزت و اعتماد به نفس و در نتیجه احساس لذت و شادی از فعالیت
۱۱-آموزش روابط اجتماعی مناسب به دانشآموزان
۱۲- توجه به معیارها و ملاکها و عوامل شادیآفرین در سنین مختلف
مدرسه ,نشاط ,کار ,ایجاد ,آموزش ,دانشآموزان ,که از ,در مدرسه ,و به ,فضای فیزیکی ,و نشاط ,آموزش ارزشهای انسانی
درباره این سایت